fredag 26 februari 2010

Läget




Senaste nytt hemma hos oss:
  • Jag kan säga uggla och låta ho ho.
  • Sigrid har hemska mardrömmar. Varje natt går hon in till mamma och pappa. Ibland hittar hon knappt in till sovrummet, hon vimsar runt och gråter mitt i natten.
  • Jag har fått lite koll på olika former som fyrkant och stjärna och kan stoppa rätt kloss i rätt fack.
  • Sigrid är alltid hungrig. Hennes mage vill ha kakor och chips.
  • Jag gillar att läsa, och när Sigrids gamla Alfons Åberg-pekbok kommer fram blir jag så glad så jag skrattar
  • Sigrid tycker att vissa saker är coola, och ganska många andra saker är inte coola.

Vi ska vara själva med mamma i helgen för pappa ska åka Vasaloppet med farbror Magnus. (Vi hejar såklart på pappa.) Varje gång det blir helg frågar Sigrid "Ska någon komma hit?" Oftast är det nån som kommer hit och på söndag är det Anki och Cissi som kommer hem till oss. Mamma och Cissi ska gå på Kent, och Anki stannar kvar och passar oss då.

Inga kommentarer: