söndag 15 augusti 2010

Min 4-årsfest

Idag är jag lite trött efter gårdagens festande och sportande. Direkt efter frukost började förberedelserna för min 4-årsfest. Här står jag och gör färdigt vår pinata.

Sen var det paketöppning. Jag fick bland annat Lego, lakan, kläder och pysselböcker av mormor och farmor. Nora fick också ett paket. Hon ser lite läskig ut med sina vattkoppor och blåtiran.

I över 30 graders värme klämde jag och Ella Midnattsloppets Minimil. Det var Mia som sprang med oss. Nästa år kanske vi får sällskap av Anton och Nora.

Efter loppet började festen som vi hade borta vid lusthuset. Glitterballongerna funkade inte riktigt som planerat, fast det var kul att sticka hål på dom och duscha i glitterregnet.

Efter ett tag kom äntligen pinatan fram. Jag fick visa kompisarna hur det funkade. Alla fick sticka in handen i den och ta varsin godispåse.

Till sist var det bara vi kvar på festen. Trötta, svettiga och glittriga i ansiktet. Tack till alla som kom och firade mig! Som sagt; lite trött idag. Jag har redan planerat att jag ska sova i vagnen när vi går på Fotografiska med mormor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis önskar Vera, Ivar och Selma (samt deras föräldrar)

Anonym sa...

Stor grattiskram till Sigrid på 4-årsdagen från farmor. Fin bild i tidningen idag. Den kommer med posten till dig.

Anonym sa...

Sigrid! Vad kul du verkar haft på din födelsedag. Grattis i efterskott! Vi ses snart, när jag ska vara barnvakt åt dig och Nora. /Anki