torsdag 20 januari 2011

Gästbloggare: Farmor




Farmor har varit hos oss i flera dagar när mamma varit på konferens i Norge och pappa jobbat. Vi har varit på dagis men både börjat senare och gått hem tidigare. När vi kom hem lekte vi många lekar som farmor hittade på. Nora tyckte bäst om när vi var "ballongdjur". Då gjorde vi svansar av ballonger och så gick vi på rad alla tre och sjöng en påhittad sång. Jag tyckte bäst om när farmor och jag lekte med mina nya pappersdockor Hello Kitty och Mimmi. Fast jag förklarade många gånger så kom farmor inte ihåg vem som var vem. Det är kanske för att man inte hade Hello Kitty när hon var liten. Jag tycker om att fråga farmor om olika saker hur det var när pappa var liten och när farmor var liten och då berättar hon om det. En dag frågade jag om det fanns tjuvar i Lund. Gissa vad hon svarade?

Allra mest har vi förstås firat födelsedagar. Först fyllde pappa år och då fick han paket på morgonen och på kvällen hälsade farmors kusin Annika på, hon hade passat pappa när han var liten. Konstigt! Nästa dag fyllde Nora 2 år och då fick hon en massa paket på morgonen och så en hel massa på kvällen när mamma kom hem. Och då fick inte bara Nora presenter utan allihopa fick. Vi hade tårta båda dagarna och farmor hade köpt små raketer som vi satte i tårtan. Då sprutade det upp gnistor. Det var festligt.

En dag när vi hämtades så hade jag sprungit snöloppet och fått både grillad korv, blåbärssoppa och medalj.

Det går bra med Nora och farmor nu och Nora sa att dom var vänner och så fick hon kramar och pussar när hon åkte hem i morse. Då skulle hon fortsätta att kalasa hos vår kusin Saga som också fyller 2 år och vi skall fira pappa igen för mamma var ju inte hemma på hans fördelsedag.

Jag hörde att farmor sa att vi var lätta att passa och att jag som är storsyster är jätteduktig med att hjälpa till.

Inga kommentarer: