torsdag 2 juni 2011

När vi är lediga

Långhelg och finfint väder, då är det många som lämnar stan. Inte vi - vi tog tricken till Plattan och gick på Kulturhuset med kompisar. Vi hade Rum för barn nästan för oss själva, och hittade en utomhusscen där vi spexade.


Sen jazzade vi vidare till Musikmuseet och där var vi hade hela bygget för oss själva. Jättekul att prova alla instrument som harpa och trummor.


Jag gillade xylofonen och i ett annat rum lyssnade vi på Abba.


Förra helgen var vi hos mormor och där matade Sigrid kaniner på stadsbondgården och lärde sig cykla utan stödhjul.



Jag var lite rädd för hunden Frisco



och fick min första nattklänning av mormor. Den är vit med fjärilar, rosa volang och en Bamsefigur.
I morgon ska jag äntligen få gå själv på utflykt med mamma. Vi ska ta båten till Junibacken med min dagiskompis, och inga storasyskon får följa med.

Inga kommentarer: