lördag 26 april 2008

Städa gården




Idag var det vårstädning på gården. Mamma fixade med planteringarna, pappa skurade och jag körde skottkärra och vattnade. Jag fick vara med när dom lite äldre tjejerna planterade krasse också. Dom sa till mig när jag stoppade frön i munnen. När gården var fin gick hela gänget och åt kinamat. Nudlar och räkchips är rätt gott, men glassen var bäst.
Voppa är ju alltid med när jag sover, både på dagis och hemma. Nu vill jag ha med apan också när jag sover. Apan hade jag med till Hector igår kväll, där jag var när mamma och pappa var på bio och på restaurang.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla Sigrid gumman!
Det syns att du är effektiv med trädgårdsarbetet. Man skall ju ha minst två vattenkannor. Du blir en god hjälp i farmors koloni när du kommer till Lund nästa gång.
Kram från farmor