fredag 6 juni 2008

Långhelg i Skåne








Vi har tagit flyget till Lund och checkat in hos farmor. Vi kom i onsdagskväll. I går var vi i Malmö och kollade på utställning på Malmöhus. Där åt vi lunch också. På kvällen var det grill i farmors koloni. Mina kusiner Viktor och Frida var där också. Jag fick ett tufft linne av Frida som jag kan ha när EM-febern bryter ut. Det var kul i kolonin, för där fanns mycket blommor som jag vattnade. Viktor visade mig hur man har ihjäl en snigel.
Jag är uppe kanonsent på kvällarna och sover ut rejält på morgonen. I morse vaknade jag och sa "Pappa åker bil." Jag börjar bli rätt haj på treordsmeningar. Jag har varit på Nova och handlat lite. Sen tog vi bilen till Bjärred och Långa bryggan. Fast då sov jag, så jag missade lunchen. När jag vaknade stod mamma i vattnet och sen fick jag mjukglass till lunch. Nu ska vi snart bege oss till Viktor som bjuder på trädgårdsfest.

Inga kommentarer: