söndag 5 oktober 2008

Gig i bokaffär






Jag var på konsert igår. Det var mitt favoritband Bröderna Lindgren som spelade några låtar i barnbokaffären vid Mariatorget. Dom spelade bland annat Djungellåten som jag tycker bäst om. En stor gorilla satt utanför affären och så bjöd dom på bullar och jag var med i ett bananlotteri men vann inget.
På kvällen åkte vi hem till Arvid och hans lillebror Hannes. Stora Hannes kom också dit. Först lekte vi ganska mycket med bilar och sprang runt och skrek i deras hus. Sen åt vi pannkakor och hade kaffekalas. Jag tycker det är roligt med lilla Hannes som är bäbis. Han blev lite ledsen när jag försökte mata honom med drinktilltugg, men sen fick han en kram.
Idag ska jag få gå på bio för första gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla Sigrid!

Hoppas att det gick bra på bion och att du inte gjorde som din pappa när han var på bio för första gången för då satt han på golvet och var lite skrajsen.

Kram från farmor