måndag 25 maj 2009

Dopkalas


I lördags var vi på Antons dop. Vi har inte varit på dop tidigare, och mamma och pappa glömde att förbereda mig på hur det går till när man är i kyrkan. Det gick inte så bra för mig. När jag var uppe och sprang på balkongen där orgeln finns för andra gången tyckte mamma det var lika bra att gå ut med mig. En annan flicka blev rädd när prästen sjöng och fick också bryta i förtid. Sen var det kalas i en trädgård med middag inne i poolhuset, och det var kul. Jag hade flytväst på mig. Nora somnade under middagen men vaknade abrupt när ett barn trillade i poolen. Det var ett bra kalas med god mat, fiskdamm, rutchkana i trädgården och en stor hund. Halv elva ville jag gå hem, så då gjorde vi det.
Annars har jag lekt och vattnat mycket på mormor och morfars gård. Den stora cykeln som jag fick vågade jag inte riktigt prova. Vi skickar en extra hälsning till morfar som ligger på sjukhus nu.

Inga kommentarer: