söndag 7 juni 2009

Gästinlägg från Farmor







Jag har varit hos farmor i helgen och pappa har varit hos farfar med alla mina farbröder. När vi lämnade pappa där så var det så livligt så t o m katten hade gömt sig. Farmor och jag åkte till kolonin i stället där jag fick hjälpa till med vattningen. I kolonin såg vi en kanin som satt och smaskade i sig farmors grönsaker och på pionerna var det många myror så jag sa "jag gillar inte pioner". När vi kom hem så dök Viktor upp och då blev det livat hos farmor också. Vi lekte jättemycket på "stora lekan" och på pappas gamla skola där vi hittade en skateboardbana som vi använde som rutschkana. Sen gick vi till affären och köpte lördagsgodis. Farmor ångrade sig nog när hon sagt att vi fick bestämma vad vi skulle handla så det blev en kasse med glass, klubbor, maränger och lite annat men oj vad vi smaskade i oss när vi kom hem. När vi gick från affären blåste det jättemycket så då sa jag till farmor "jag gillar inte Lund för det blåser här". Sen åkte vi till Viktors hus och blåste såpbubblor och sparkade boll. När vi skulle åka hem var jag så trött så jag somnade nästan innan farmor satt fast mig i bilstolen. Farmor fick bära mig från bilen och sen somnade jag som en stock i soffan.
Jag skojade mycket med farmor för när hon sa att det fanns saker som jag inte fick göra då sa jag bara "det får man på Äventyret".
Det var en rolig helg.

Inga kommentarer: