tisdag 22 januari 2008

Sjuk

Jag har blivit sjuk så jag har inte varit på dagis i veckan. Det började med att jag kände mig lite hängig i söndagskväll och mamma och pappa tyckte att jag kändes varm. På måndagmorgon var jag jättevarm och jättetrött. Jag är dessutom snuvig och har hosta.
I måndags var mamma och pappa hemma halva dagen var och såg efter mig och idag har pappa varit hemma. I morgon skall mamma vara hemma. Jag vill inte äta och dricka så mamma och pappa försöker lura i mig dricka på alla möjliga sätt. Pappa tog mig till McDonalds idag och då åt jag nästan en hel burgare och drack lite cocacola. Pappa tog hem colamuggen för att lura mig att dricka hemma också men det gick jag inte på. Jag orkar inte leka så mycket så idag har jag suttit och tittat på TV med pappa nästan hela dagen. Då och då tar jag en liten lur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, lilla Sigrid så synd om dig. Du har väl fått en massa baciller från dagis eller från den dåliga Stockholmsluften som man skriver om i tidningen och speciellt din gata verkar vara utsatt.
Stor bamsekram från farmor