tisdag 6 januari 2009

Dockteater


Igår var en jättebra dag, för det var roliga saker som hände hela tiden. Först gick Hector och jag och mammorna på dockteater. Vi såg en pjäs om tiger och björn, och vi satt längst fram. När skådespelaren hälsade välkommen och skulle skapa kontakt med publiken berättade jag att jag heter Sigrid, och att jag hade strumpor på mig. Det var en rolig pjäs med många olika djur.

På eftermiddagen kom min bästis från dagis hem till oss. Vi leker väldigt bra hemma också. Det blev lite diskussion när vi skulle fika, för då ville båda sitta i höga matstolen. Det löste sig genom att vi fick ett eget barnbord istället. Annars drog vi igenom de flesta av mina leksaker och körde varandra i den nya vagnen. Mamma och pappa tyckte det var festligt att höra att vi säger vissa saker exakt likadant, sånt som vi kör med på dagis. "Okej!" och "Här kommer jag!" till exempel.

Inga kommentarer: