torsdag 22 januari 2009

Min lillasyster




Igår när jag kom hem från dagis träffade jag Nora för första gången. Det var såklart spännande. Jag gosade mycket med henne, sjöng några sånger, försökte kasta hennes napp i kakelugnen och knyckte hennes strumpor och satte dom på dockan. Jag gjorde också en snabb bedömning av vad hon kan och så. "Bäbis kan inte bygga klossar." "Bäbis kan inte äta lax", "Nora är smutsig".
Idag har jag varit på dagis som vanligt. Hemmagänget har käkat semlor, vansinnigt goda från Eclair, och varit ute med Nora i vagnen en sväng. Det verkade hon gilla.
När mammma klippte av sina id-band från BB imorse upptäckte hon att Nora inte hade något sånt på sig. BB-folket måste ha glömt bort att märka henne. Det var lite stoj med blodförlust och akupunktur när banden skulle sättas på, så det är väl därför dom missade. Vi vet i alla fall att Nora är vår bäbis. Hon är väldigt, väldigt lik mig när jag var så liten.

Inga kommentarer: