torsdag 12 februari 2009

Glasstillverkning



Dagis är stängt idag, så jag är hemma med mamma och Nora. På förmiddagen var vi i lekparken som heter Bergsgruvan där man kan välja på flera rutchkanor och krypa i olika tunnlar. Edith från dagis var med också, hon bjöd på banan och dricka. När vi kom hem hjälpte jag mamma att göra glass. Mamma vispade saker i tre olika bunkar som jag sen skrapade ur. Äggvita smakade sådär, men den färdiga glassmeten var jättegod. Det blir lila glass som vi ska ha i helgen.

1 kommentar:

Aggie sa...

Tjenare!
Det låter som en god glass. Blåbär? Fick inte Nora smaka? Om ett par månader kan du i alla fall mata henne med vaniljglass.
Denna vecka har jag varit förkyld, hostig och allmänt läskig. När detta slutar kommer jag gärna och hälsar på dig och Nora. Ja, ja, mamma Maria får vara med på ett hörn.