lördag 14 februari 2009

Rymmaren






Igår kom farmor hit. Väskan var full av paket till Nora, och några till mig, från dom jag känner i Skåne. Vi har varit på Junibacken idag. Jag tyckte det var lite läskigt med Sagotåget, så jag höll för ena ögat när jag åkte. Mamma, pappa och farmor tyckte det var läskigt när jag plötsligt försvann. Vi hade gått genom hela Junibacken och skulle bara handla lite i shoppen på slutet. Då var jag plötsligt borta. Dom började stressa runt och leta efter mig, men det var svårt för det var så mycket folk överallt. Efter en stund blev jag efterlyst i högtalarna. "En 2-åring med lockigt hår och blå tröja har försvunnit från sina föräldrar..." Då var det en annan pappa som såg till att jag kom till rätta. Ända bort till första rummet hade jag dragit iväg, och där klättrade jag på en liten bro och ropade lite på pappa. Efter den pärsen gick vi och åt burgare vid Norrmalmstorg.

Inga kommentarer: