måndag 3 augusti 2009

Farmor gästbloggar






I lördags gick mamma och pappa på bröllop och då tog farmor hand om oss. Mamma och pappa hade jättefina kläder på sig så man fick inte blåsa såpbubblor på dom. När dom hade åkt upptäckte vi att vår infångade nyckelpiga hade drunknat i såpbubblevattnet. Det var lite trist eftersom den har bott på solrosen i flera dagar.
Jag har lärt mig jättemycket om hur kul man kan ha på en balkong så nu är jag laddad inför nya lägenheten. Fast kanske får man inte göra så mycket där som man får hos farmor där man kan vattna blommor, blåsa såpbubblor, samla glasspinnar i en kruka, doppa fötterna i fågelbad eller bara sitta och mysa med en glass. Farmor har t o m små barnstolar. Nora fick också vara med på balkongen men efter ett tag vilade hon och då passade farmor och jag på att äta pannkakor och sen fick Nora sitt vanliga käk.

Farmor och jag fick lördagsgodis till Bolibompa och mitt låg i en fin påse med min bokstav "S" på flera ställen. Nora, som för en gångs skull fick ha alla leksaker för sig själv när vi satt i soffan och smaskade, var jätteglad, fast mest gillade hon att leka med farmors måttband. När farmor skulle natta Nora och ge henne välling passade jag på att vila lite på soffan och plötsligt somnade jag före Nora. När jag vaknade var det morgon och jag sov på min vanliga plats och mamma och pappa var hemma igen. Jag vill åka till farmor snart igen för det finns så mycket att göra där. Trots att vi stannade länge den här gången hann vi inte med att grilla i kolonin eller åka till Malmö. Det fanns också planer på Kulturen och nåt trädgårdskafé, men det tar vi nån annan gång.

Inga kommentarer: