fredag 22 februari 2008

Farfar och Eva





Pappa kom hem från Italien i måndags, och jag fick Råttatouille som mjukis och en Zlatantröja. På dagis säger dom att jag är extra sugen på att vistas utomhus och röra mig i naturen. En fröken frågade mamma om det berodde på nåt specialintresse i familjen, om vi är ute mycket på friluftsaktiviteter och vandringar. Det var lite kul, för mina föräldrar trivs ju bäst hemma med böcker och mat och filmer och sånt. Ibland vill dom gå på museum eller shoppa och vara på middag hos våra kompisar, men några skogsmullar är dom verkligen inte.

Igår hade vi besök av farfar och Eva. Jag fick vara med och äta toast Skagen till förrätt. Sen sov jag jättedåligt på natten, fast det berodde inte på räkmackan. Jag har hostat och varit lite ledsen och åkt fram och tillbaka mellan min säng och stora sängen. Det var nog ingen som sov nåt vidare. Mamma tog tempen i örat på mig när jag sov. Jag har lite, lite feber, så jag var hemma med pappa idag. Fast jag är inte särskilt dålig.

Inga kommentarer: