torsdag 7 februari 2008

Utflykten




Jag tänkte berätta lite om utflykten med dagis. Vi tog en sväng i Tanto. Jag fick både åka vagn och gå själv. Sen stannade vi på en rastplats och fikade. Alla barn hade matsäck med hemmifrån, så alla smörgåsar var ju olika. Det tyckte jag var väldigt intressant. När vi kom tillbaka till dagis fick vi semlor. Jag var inte så förtjust i grädden, men det andra åt jag upp. I går på dagis höll jag på mycket med klättring inomhus. Så mycket så att en kille på min avdelning sa att jag skulle vara försiktig och gå med rumpan först.

När jag vaknar på morgonen får jag alltid ligga och mysa lite i stora sängen innan vi går upp. Men en morgon sov jag så länge, så när jag vaknade var sängen redan bäddad och mamma hade hunnit klä på sig, så jag missade myset. Det kändes snopet. Nu ska jag gå och äta frukost. Jag brukar få yogurt och musli nuförtiden, och jag kan äta hyfsat bra med sked.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla gumman!
Så bra att utflykten gick bra. Du hade väl din fina ryggsäck.
Nu är det också dags att börja träna lite på de skånska orden så att du lär dig att den där bullen med grädde heter fastlagsbulle.
Kram från farmor