lördag 16 februari 2008

Nyhetsbrev om mig



I går var det familjefika på dagis. Pappa har åkt till Milano, så han kunde inte vara med, men mamma var med och åt några mackor innan hon gick till jobbet. Jag såg att mamma pratade en del med min bästa kompis mamma. Dagis gör veckobrev till alla föräldrar där det står om vad vi sysslar med på dagarna. Nu är det en serie där ett barn i taget är huvudperson i veckobreven. Igår var det min tur, så hela veckobrevet handlade om mig! Där står att jag tycker om sandlådan, och att jag är väldigt bra på att kommunicera. Så står det att jag vill sitta brevid min bästa kompis när vi är ute och åker dubbelvagn och att jag ofta är först på plats när fröknarna tar fram målargrejer och sånt.

Igår kom det lite saker till mig med posten. Jag blir ett och ett halvt på söndag, så jag fick grattiskort, en rolig kasse och hårklämmor. Tack, tack! Jag kan inte visa mig här på bloggen med grejerna, för pappa tog kameran till Italien. Jag visar istället nån bild som vi tog häromkvällen när jag lekte med en rysk docka.

Inga kommentarer: