onsdag 19 mars 2008

Babysalsa







Mamma har varit ledig idag, och jag har inte varit på dagis. Vi har nämligen varit på babysalsa. Det var andra mammor och barn där, och jag var äldst. Det var ganska mysigt med stora mjukdjur och salsamusik. Dansläraren sjöng och spelade på en stor trumma. Jag passade på att testa trumman när hon hämtade saft. Mammorna gjorde olika salsasteg och jag spelade på maraccas. Bäbisarna gjorde ingenting. Precis när det var slut kom jag riktigt i gasen och började springa runt och vråla.

Efter salsan åkte vi till Skolverket. Jag var inte alls blyg där, för jag hade ju värmt upp på salsan. Jag dansade lite, levde rövare och åt chokladägg. Det var många som fikade där, och jag talade om för dom vad jag heter. Jag har ju börjat säga Sigrid nu i veckan. När ingen såg gick jag in i en hiss. Jag fick aldrig veta vart hissen gick, för nån kom och lyfte ut mig precis när jag skulle åka iväg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sigrid!

Vad söt du var på babysalsan!
Det ska bli så kul att jag får vara barnvakt åt dig snart. Det längtar jag till.
Ha en härlig påsk Sigrid! Hoppas mamma o pappa har lite godis till dig!

Anki

Anonym sa...

Heja Sigrid!
"Let´s dance"!
säger farmor