söndag 9 mars 2008

Fikagäster





Vi fick besök av Rolf och Stina idag. Först åt vi bullar och sockerkaka, sen gick vi en promenad. Det var regnigt, men skåningarna är väl vana. Vi tog ett varv ner i Tanto och kollade på kolonilotterna. Jag somnade visst i min plastbubbla.

Det är många som tycker att mitt hår är festligt. Kompisarna på dagis pillar med det ibland. Håret kan se olika ut. Ibland är det massor av små lockar som ligger tätt kring huvudet, och ibland är det lite rufsigt och stort. Ni ser variationen på bilderna. Jag har aldrig klippt håret. Jag tvättar håret två gånger i veckan, och ibland får jag lite av mammas special-hårkräm för att lockarna ska vara snygga. Det är min hårvård.
I kväll ska vi äta söndagmiddag hos Hector. Han har en dockvagn som jag gillar att köra med och även sitta i själv. Hector kan säga mitt namn ganska bra. Det kan inte jag, men jag är rätt vass på att sjunga. Jag har kört Imse och Snigeln länge nu. Igår började jag också sjunga "Bä, bä, lilla mamm"

Inga kommentarer: