fredag 14 mars 2008

Påsken närmar sig




Igår kom Onkel Magnus hit på en morgonfika. Nu när jag är lite blyg är jag inte så glad för besök, men det var kul att han hade paket med sig. Det var farmor som fixat påskpresent till mig. Pyjamaser och tofflor och en liten mus som springer över golvet. Jag tror att mamma och pappa roffade åt sig påskgodiset. Jag gillar korgen med handtag som ser ut som en kyckling. Igår gjorde vi påskpyssel på dagis. Jag har inte visat mamma och pappa än vad det blev. Häromdagen kom jag hem från dagis med två högerdojjor. En i storlek 21 (min storlek), och en i storlek 26. Jag vet inte riktigt hur det gick till. Morgonen därpå blev jag lite missnöjd när pappa satte på mig den konstiga kombinationen. I hallen på dagis stod min andra stövel, så det rättade till sig.

Ikväll kommer Hector och många fler hit på middag. Jag gratulerar Hannes som fyller 2 år idag. Hurra!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla Sigrid!
Fy så fräckt av mamma och pappa att smaska i sig godiset. Hoppas att dom inte tog det som var i ditt lilla påskägg. Synd att du inte kommer till Lund i påsk för då hade du fått följa med till Rögeriet och till Påskbyn där det finns levande kycklingar och lamm det hade du nog gillat.
En bamsekram får du av farmor