söndag 30 november 2008

3-årskalas






Jag var på Arvids 3-årskalas igår. Vi hade sällskap med Kettil och Hector på pendeln dit. Hector och jag redde ut hur gamla vi är.

- Jag är 2 år. Hur många år är du?

- Jag är också 2 stycken!

Sen på kalaset vankades det massa gott. Plötsligt hade alla barn gått från fikabordet, men jag satt kvar en ganska lång stund och käkade chokladbollar, glass och kakor. Sen var det fiskdamm. Jag åt upp allt godis som jag fiskade upp på en gång. Sen lekte jag så jag blev röd i ansiktet. Den ansiktsfärgen är ett säkert tecken på att jag har haft roligt.


I dag bad jag att få kolla på mamma och pappas film "Det var en gång". Den är tecknad men ganska avancerad för den handlar om människans utveckling. Jag klämde tre avsnitt på raken, sittandes i pulkan. Nu har jag fått lite kläm på neandertalare och yngre och äldre stenåldern.



Inga kommentarer: