fredag 7 november 2008

Handla ägg och åka tunnelbana





Det var lite mysigt att komma hem igen efter långhelgen i Skåne. Till mina saker och till mamma. Och så fick jag paket när jag vaknade på morgonen. Det var Anki som varit här med en försenad födelsedagspresent. En bok såklart. Den har jag läst när jag går och lägger mig flera gånger. Annars leker jag gasnka mycket med min grönsakslåda nuförtiden. Det är sparris och paprika och purjolök och massa andra grönsaker av trä. I går var Hannes här, och då lekte vi att vi handlade ägg och åkte tunnelbana. När det blev sent ville jag gå och lägga mig, fast Hannes stannade uppe och såg på Djungelboken.
På dagis har det varit både löss och mask den här veckan, men jag har klarat mig hittills. Idag har jag och tjejgänget varit och klättrat uppför ett berg. Det syns på overallen.

Inga kommentarer: