onsdag 17 december 2008

Julpyssel

Idag visar jag bild på julpynt som jag har gjort på dagis. Det är en ljuslykta och ett skägg, nej jag menar en tomte. I bakgrunden sitter jag nybadad. Efter badet nu ikväll slog jag till och kissade på pottan för första gången här hemma. Jag tror jag har gjort det på dagis för ett tag sen. Andra nya förmågor är att jag gör tvärtemot vad mamma och pappa vill, springer iväg när jag ska klä på mig och kladdar mycket med maten.

Häromdan var jag med mamma till sjukgymnasten där hon skulle få sin sista behandling. Jag kollade in en ryggrad som hängde på väggen. När mamma låg på britsen satt jag brevid och läste en Bamsetidning. Jag påpekade flera gånger att jag inte ville att mamma skulle ligga där. Sen när hon var klar pekade jag på britsen och sa "Nu min tur!". Men det blev ingen omgång för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla Sigrid!
Det var jättefina saker som du har gjort. Snart kommer farmor till dig och firar jul och det skall bli jätteroligt. Hoppas vi kan leka riktigt mycket då och gå på promenad.
Kram från farmor