fredag 26 december 2008

Rapport från julafton










Jag orkade inte blogga igår och berätta om julafton, för jag var så trött efter festligheterna. Det var fullt upp hela dan. På förmiddagen kom mormor och morfar på lunchfika och sen drog det igång med matförberedelser. Mamma satte alla i arbete så att hon och jag kunde gå och slagga. Farmor, mormor och Ola började laga till kalkonen med alla tillbehör och pappa underhöll med sportiga TV-spel. När jag vaknade drog jag igång en liten juldans runt i lägenheten. Julmiddagen blev verkligen lyckad. Jag gick mest in för brysselkålen och såsen. Sen var det julklappsutdelning. Jag delade ut alla paket, och öppnade i stort sett alla paket, även de som inte var till mig. Fast de flesta var till mig. Jag fick kläder, lakan, en ritbräda, lego, en trätårta, filmer, barnskiva och ett staffli bland annat. Filmen om Grisen Benny har jag redan sett flera gånger. Mamma och farmor diggar den minst lika mycket som jag gör.

Igår tog vi en promenad längs Årstaviken, och så plockade vi upp mormor och morfar vid deras hotell. När vi kom in fick jag värma händerna på mitt värmelamm medans jag såg en hel långfilm med Emil på TV. På eftermiddagen lekte jag med mitt nya lego som är en mataffär. Om nån behöver kattmat, mjölk, godis eller tvål är det bara att titta förbi. Ta med pengar, jag har en riktig kassaapparat i butiken som plingar.


Inga kommentarer: