söndag 14 december 2008

Junibacken






Igår var det tråkigt väder ute så vi gjorde inte så mycket. Därför tyckte mamma och pappa att vi kunde hitta på något roligare idag så i morse begav vi oss iväg till Junibacken. Det ligger på Djurgården så man var tvungen att åka båt dit. Det var ganska mysigt. På Junibacken åkte vi ett sagotåg. Från det kunde man se en massa saker från olika Astrid Lindgren sagor. Emils pappa är ju en av mina favoriter så jag blev glad när jag såg honom. Det var lite läskigt med draken i Bröderna Lejonhjärta och när det åskade i Ronja rövardotter. Efter tåget kunde leka i Villa villekulla om man ville men jag ville leka med stora legobitar istället. Sen var det en Elsa Beskow utställning som var ganska fin. Där kunde man åka kana från en stor svamp. Till slut köpte vi lite julklappar i Junibackens shop. Jag blev glad när jag kände igen böcker som jag har och satte mig i ett hörn och läste lite Alfons.



Inga kommentarer: