lördag 13 december 2008

Lucia




Det var lucia på dagis igår. Mamma frågade mig innan om jag ville vara tomte. "Nej, jag ska vara Sigrid", svarade jag. Det gick jättebra för mig på sångstunden. Jag sjöng med i alla låtar, gjorde rörelser och hojtade bestämda svar på fröknarnas frågor. Jag gjorde succé, det var många i publiken som tyckte det var kul när jag var så på hugget. Dom föräldrar som inte visste innan vem Sigrid är, vet det nu. Efter sången var det fika.
Sen på kvällen kom Cissi för hon och mamma firade Lilla julafton. Jag fick vara med på ett hörn och fick julklapp av Cissi. Mamma hade köpt en stor chokladtomte till mig.
Mamma har ju varit dålig i ryggen, men är nästan bra nu. Men nu har jag börjat gå lite konstigt. Mamma och pappa vet inte om det bara är på låtsas, att jag härmar hur mamma har rört sig på sista tiden, eller om jag har ont. Om det håller i sig kan vi kolla upp det på måndag, för då ska jag ändå hänga med mamma till sjukgymnasten.

Inga kommentarer: