onsdag 21 maj 2008

Kakbak






Det var fotografering på dagis idag. Det var inte planerat i förväg, så det var ju tur att jag hade schyssta kläder på mig. Jag hade min bruna täckväst som är rätt tuff. Vi tog en gruppbild av min avdelning utomhus. Efter dagis har jag bakat småkakor för första gången. Först gjorde jag som mamma visade, jag la degkluttar i små pappersformar. Sen började jag äta upp alla mina ogräddade kakor, och då tyckte mamma det spårade ur lite. Kakorna som är enkla och släta är mammas, dom som ser lite mer komplicerade ut har jag gjort.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Sigrid!
Bra att du ger dig på komplicerade kakor från början. Det är lika bra. Jag tycker dom ser jättegoda ut och smaka på degen skall man så klart göra.
Kram från farmor

Anonym sa...

Tjena Sigrid!
Jag sitter i samma korridor som din mamma på dagarna. På bilderna ser man tydligt att du har fått din mammas bak-gener.

/Tant Aggie