lördag 31 maj 2008

Nyklippt


Det var sommarfest på dagis i onsdags. Först gick alla barn från alla avdelningar ut och satte sig på trätrallen och sjöng flera sånger. Jag tyckte det var svårt att sjunga i så stor grupp. Jag gjorde bara nån armrörelse till nån låt. Sen var det förvirrande också med alla människor som stod i en stor klunga och tittade på oss. Efter en lång stund såg jag att mamma och pappa var där. Efter sången dukade dom upp kakbuffé utomhus. Det var jättemånga olika bullar och kakor på låga bord så jag kunde gå och ta själv. Jag och min bästa kompis lämnade över presenter till våra fröknar.
Idag har mamma klippt mitt hår. Eftersom det är lockigt blir det ganska rörigt, så det behövde fräschas till. Jag tyckte det var ganska mysigt att bli klippt, så jag satt lugnt och fint hela tiden. Mamma tycker att jag ser rolig ut i den nya, korta frisyren, men pappa säger att hon inte får skratta åt mig. Idag ska vi gå ut och kolla på Stockholm Marathon.

Inga kommentarer: