fredag 18 juli 2008

Junibacken





Idag var vi på utflykt, men det blev inte Birka för det ingår guidning både på båten och på själva Birka och det tyckte mamma och pappa lät lite väl seriöst för mig. Vi åkte till Junibacken istället och där såg jag Emil och Emils pappa i sagotåget. Sen byggde jag med jättelego, kollade in Pippis hus och lekte i Karlsson på taket-utställningen. Jag har varit på Junibacken förut, med Viktor när jag var bara nån månad. Vi har årskort på Junibacken nu, så jag får säkert komma dit fler gånger. Jag hade infoband på mig idag, precis som jag hade på flygplatserna häromveckan. Om jag kommer bort kan nån ringa mammas mobil som står på bandet. Jag fick två nya filmer från shoppen, Babar och Pippi. Mamma och pappa är lite trötta på Höjdarna som jag alltid väljer när jag kollar på "silm".

Inga kommentarer: