torsdag 17 juli 2008

Lediga i stan






Vi har semester hemma i stan nu, och det är ganska mysigt. Det är kul att kolla in alla leksaker som jag varit borta från ett tag. Häromdan åt vi finfrukost med varma scones och honung från Provence. Det var så gott så jag trodde jag fick kaka till frukost. För att väga upp semestermaten har mamma och pappa köpt en träningsgrej till TVn som dom verkar ha himla kul med. Dom står på en platta och gör yoga, step up, rockar rockring och kör backhoppning. Jag försöker härma och göra likadant.
Mamma och jag var på IKEA igår. Jag tycker barnavdelningen är roligast, för där finns massa klatchiga möbler i min storlek som jag gärna provar. Bland annat satt jag och låtsasfikade i en docksäng. På tal om säng, så har jag bara velat bli nattad av mamma ganska länge nu. Mamma tycker inte att jag ska få bestämma vem som lägger mig längre, så nu har pappa tagit över ett par kvällar och det går så klart bra. Vi läser lite Bamse och Babar innan jag slocknar. Imorgon ska vi göra en utflykt, ev till Birka. Vi får se, pappa kan vara lite petig med såna där historiska grejer.

Inga kommentarer: