söndag 13 juli 2008

På semester i Frankrike







Hej, nu är jag tillbaka efter min semester på franska rivieran. Jag har åkt många olika fordon under semestern, och det har intresserat mig mycket. Tåg (till flygplats), olika bussar, flygplan och bil. Vi bodde jättehögt uppe på ett berg, så vägen upp och ner var lite stökig. Jag kräktes om jag läste när vi körde på berget, så det fick jag sluta med.
Jag har badat mycket i poolen som hörde till vårt hus. Roligast var att hoppa från kanten. En dag tyckte jag också det var kul att sitta under vattnet men det tyckte inte mamma och pappa var så skoj. Badringen som pappa köpte till mig i Monaco ville jag inte alls veta av. När vi inte badade var vi på utflykt till Nice och andra ställen där man kollar på saker, handlar lite och äter lunch. Jag vill helst beställa lasagne när jag äter på restaurang. En dag åkte vi till stranden där jag fick bada i havet. Viktor och jag har kollat på hans filmer, ritat och kollat på grejer i trädgården med farmor. Jag, mamma och pappa avslutade med att bo en natt på hotell i Nice innan vi flög hem. Vi var på leksaksaffär och köpte en Babar-bok till mig. Den handlar om Babar och olika saker som kan finnas i ett hus. Tack för en rolig semester, alla ni som var med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sigrid!
Tack för att jag fick följa med dig och alla ni andra på semester och nu är farmor också hemma i Lund. Lite tyst i morse var det när du inte ropade på "Samor" och tänk att du redan kan räkna ett, två, tre och hopp till pappa när han skulle hoppa i poolen.
Kram från farmor