torsdag 31 juli 2008

På huvudet



Hej, idag visar jag bild på min nya keps. Jag skulle ha fått en keps i början av sommaren, men då var jag bara intresserad av en gul sverige-keps, och det ville inte mamma och pappa köpa. Jag har redan sverigelinne och sverigestrumpor som är snygga, och det räcker. Nu har jag i alla fall fått en Hello Kitty-keps. När jag var hos mormor och morfar hade jag ingen solhatt med mig, och det var stekhett så dom lurade på mig nån trasa med knutar i hörnen. Den åkte av och på många gånger.
Jag har varit på Långholmen och badat från en strand ett par gånger den här veckan. Det är roligt, men jag blir lite sur när andra barn tar mina leksaker. När vi inte är ute och badar händer det att jag kollar på film. Höjdarna har slagits ut som favoritfilm av min senaste rulle som är Djungelboken, eller "tigersilm" som jag säger. I morgon hoppas jag få se riktiga tigrar, för då ska vi ta tåget till Eskilstuna och gå på Parken Zoo.

Inga kommentarer: