onsdag 12 september 2007

Rum för barn


Efter min vanliga morgonlur rullade vi in till stan idag. Jag tycker det är ganska kul att rulla genom Gamla stan för där finns massor av konstiga affärer och konstiga människor att se på. Inne i stan träffade vi Nikolas och Walter. Efter en kebablunch drog vi till Kulturhuset där dom har ett rum för barn som är fyllt med böcker och leksaker som man får leka med. Där lekte vi ett bra tag. Det fanns jättemånga barn där och på slutet var det ett annat barn som drog mig i håret. Då tyckte jag det var dags att dra.

Sen på kvällen var jag och hälsade på en nyfödd kille som heter Albin. Han är ganska exakt ett år yngre än mig. Jag fick känna lite på honom, och så fick jag smaka tonfiskpaj. Sen markerade jag att jag borde ha gått i bingen för längesen, och så åkte vi hem. Jag fick en gris på bussen hem, ett mjukdjur. Mamma och pappa är lite skeptiska mot såna tilltag, så grisen får inte följa med in i lägenheten, den får bara vara i vagnen.

Inga kommentarer: