lördag 1 september 2007

Utveckling


Häromdan upptäckte mamma min hemlis. Hon kollade i min mun och såg mina tre nya tänder som kommer. Framtänderna har inte kommit så långt, men en hörntand är riktigt på g. Andra utvecklingsgrejer är att jag försöker sticka iväg när mamma och pappa ska fånga in mig. Det är t.ex när jag byter kanal på TVn med fjärrkontrollen eller när jag tagit nåt annat som jag inte får ha. När jag märker att dom är ute efter mig försöker jag hasta undan och flyttar fjärren till andra handen.
Efter en vecka i busken, med fleecekläder och furumöbler, var det skönt att komma till stan igen. Mamma satte på mig klänning i morse och så rullade vi iväg och shoppade hela förmiddagen. Det var bara mamma som fick saker, för jag har ju nyss fyllt år. Men en hamburgare på Burger King fick jag. Senare i eftermiddag ska vi fira Kettil som fyller år. Det blir visst thailändsk buffé, det ska bli spännande.
Idag skickar jag gratulationer och lyckönskningar till Anki och Paul som gifter sig i dag. Hurra!

Inga kommentarer: