onsdag 26 december 2007

Annandag jul







Det gick bra på julrean. Vi gick direkt till Polarn o pyret där mamma och pappa hittade en täckjacka som jag behöver. Medans dom betalade tog farmor in mig i leksaksaffären. Där finns anskrämliga juldjur som gör musik om man trycker på dom. Det gjorde vi, och jag dansade.

Nu på kvällen har vi varit på julakalas hos Johanssons. Dom har en stor källare där man kan äta och festa. Det var trerättersmiddag idag. Dom små fick ost till förrätt, och dom stora fick paté. Jag åt upp Viktors ost också. Sen smorde jag i mig stor portion specialkyckling med sås och potatis. Sen hämtade Viktor Legot. Jag kan inte riktigt bygga ännu, men jag vill gärna vara med och hojta och kasta legobitar. Jag fick sitta med på efterrätten också, fast mamma tyckte det var missbedömning. Jag åt ingenting, stökade bara. Fick på mig pyjamas sen, och mamma la mig i vagnen och körde in mig i maskinrummet där jag sov.
Jag fick många böcker i julklapp, och jag har läst några med farmor. Ofta när jag står vid nåt skåp och lyfter ut kristallglas hojtar dom stora att det är dags att läsa en bok i stället. Det finns mycket grejer hos farmor som jag gillar att stå och fixa med. Jag har knaprat i mig några tomteluvor i porslin, men det är visst ganska okej. Dom fina tomtarna står så att jag inte kan nå dom. Först idag, på annandagen, kom farmor på att det blir samma elände nästa år, för då är Frida i samma ålder och säkert också sugen på att smaka på tomtesamlingen.

Inga kommentarer: