tisdag 25 december 2007

God jul!







Vi började julafton med att gå ner till Nova och köpa den sista klappen till farmor. Jag somnade i butiken, och sen sov jag igenom hela fikat hemma hos kusin Frida. Det var smart att göra så, för då kom jag utvilad till julkalaset hos Viktor. Bloggläsare kanske tror att mina föräldrar är taskiga och klär ut mig, men jag ville själv ha på mig rudolfnäsan, renhornen och tomteluvan. På samma gång. Rudolfnäsan blinkar, men trots det ville jag ha den på en lång stund. Det var mycket folk där, men jag lekte mest med Viktor och farmor. Viktor har ett eget lekrum med lego bland annat. Tomten kom och hade med spis, stol, kläder, böcker, en jättestor hund och massa annat till mig. Jag har nog varit väldigt snäll i år. Sen skulle vi äta julbord. Det klarade jag galant. Köttbullar och prinskorv har jag smakat förut, men rökt lax var nytt för mig, och det var jättegott. Jag gick och la mig sen, så jag missade frågesporten som farbror Erik gjort. Det var visst väldigt roligt.

Inga kommentarer: