torsdag 27 december 2007

Hund och katt





Vi gick in till stan idag för att kolla rean. Det var rätt avslaget, men pappa hittade en jacka och jag hälsade på en rysk vinthund som hade kläder på sig. När jag är ute har jag min jättefina pälsmössa som jag fick av mormor o morfar i julklapp. Jag fattar inte varför mamma säger "pistvakt" när jag har den på mig. Det kommer säkert bild på den här på bloggen om ni är nyfikna. För en gångs skull sov jag middag hemma. Det tycker mamma och pappa är bra, för då kan dom också softa.
När jag vaknade tog farmor med mig till Plantagen där vi köpte amaryllis till farfar och Eva. Vi har varit på middag hos dom ikväll. Först jagade jag katten, och jag tjoade vovve och vov vov. Viktor försökte lära mig att det är en mjau. Sen var det middag. Till oss småttingar var det ordnat med pannkakor och sylt, men mina föräldrar är lite konstiga, så jag fick äta pannkakor och färska rödbetor. Det var riktigt gott. Efter all mat var det mysigt att sitta och kolla på Shrek med Viktor.

Inga kommentarer: