fredag 17 augusti 2007

Födelsedag.2




Vid lunchtid kom farmor hit. Hon hade med sig massor av paket, men dom vågade vi inte öppna förrän mamma kom hem från jobbet. Då blev det livat med paketöppning och tårta. Pappa hade beställt en smarrig pannacotta-tårta på Eclair, jag åt två bitar. I paketen fanns snoffsiga kläder och festliga leksaker. Jag fick trätåg med magneter, en stapel-clown och badleksak. Viktor hade köpt en mjuk Pingo till mig. Roliga fötter har han, Pingo. Undra om han har fotsvett som jag har? Efter tårtan gick farmor, mamma och jag ut på stan. Vi rullade in på 10-gruppen, och hjälp vilket ståhej det blev kring mig! Dom som jobbar där är väldigt inne på tyger och speciellt mönstrade tyger. Dom blev eld och lågor över min klänning, jag hade den röda med ledsna barnansikten. Dom ville vet var den kom ifrån och vad det var för tyg. Jag hörde också att dom tyckte att jag var söt och rolig.
Bloggen fanns ju inte när jag föddes, eftersom det är ett år sedan idag vill jag visa en bild hur jag såg ut då.

1 kommentar:

Carlssons sa...

Grattis Sigrid! Du ser ut att ha haft en jätterolig födelsedag. Jag är ledsen för att jag missade ditt kalas, men mamma och pappa sa att de var tvugna att vara hemma och städa hela dagen. De är ganska hispiga nu när vi ska sälja lägenheten.
Men vi kanske ses en annan gång.
P.S. Lyckost dig som fick ett trätåg!

Hälsningar Arvid