lördag 18 augusti 2007

Mitt kalas




Igår fyllde jag år, och idag hade jag fest. Mamma fixade massa mat hela förmiddagen, pappa jobbade på i kulisserna med grovgörat och farmor tog hand om mig. Jag tyckte det var en bra arbetsfördelning. När klockan blev tre gick vi ut på vår innergård som var dekorerad med fjärilar och det var fint dukat. Nästan alla jag känner kom och det serverades bubbel. Jag tyckte det var en prima fest! Man fick vara utomhus och leka med kompisar och kusiner och släkten. Pappa hade köpt såpbubblemaskin som fräste ut bubblor. Gammelfarmor är tuff. Hon hade en riktigt polissjorta på sig. (En avlagd som fasterpolisen har haft.) Av dom fick jag en jättefin gungälg. Den var jättekul, fast jag ramlade av och slog mig lite grann. Sen fick jag rosa chokladmousse, två portioner. När jag stojjat riktigt ordentligt med alla åt jag välling som mormor gav mig. Jag är ju en födelsedagstjej med stil, så jag hade en stor guldrosett i pannan när jag åt vällingen. Walters mamma och Stefan ska springa midnattsloppet här ute ikväll, jag önskar dom lycka till. Jag är jätteglad för att alla kom och att det blev en sån trevlig baluns!

Inga kommentarer: