söndag 5 augusti 2007

Kalas i Lomma





Jag har åkt tåg idag igen, från Lund hem till Stockholm. Mamma o pappa hade nog lite resfeber inför den ganska långa tågresan, eftersom jag har så svårt att sitta stilla. Men det gick riktigt bra den här gången. Mamma o pappa varvar och har hand om mig en halvtimme var, sen byter dom och en får vila medan det är full rulle för den andra. Jag sov en ganska lång morgonlur på mitt säte.

Igår var det fest i farfars trädgård i Lomma. Vi firade att Eva fyllt 60. Det var massa folk där jag inte kände. Men Adlofssons och Johanssons och alla Perssons känner jag. Viktor och jag lekte lite med ringar. Farfars katt var med också, jag tycker han är rätt rolig att titta på. Farbror Ola var kock och stod för den goda maten. Jag vaknade precis när vi skulle gå hem och hann äta en pannacotta med vit choklad. På tal om mat så fick jag äta varmkorv för första gången igår. Mamma och pappa köpte en egen röd pölse till mig när vi var på stan igår. Det var gott, men mamma och pappa skrattade åt att jag inte vågade hålla i korven själv.

Inga kommentarer: