torsdag 28 juni 2007

Lunch i city


Idag har vi varit inne i stan och käkat lunch med Pelle. Vi satt ute och käkade kebab. På vägen in till stan hade pappa köpt med mat till mig men glömde den i affären. Jag fick äta bröd och grönsaker från pappas kebab istället. Något kött fick jag inte. Taskigt! Helt plötsligt började regna och då gick vi till ett café där jag fick smaka mazzarin. Precis när vi skulle ta bussen hem ringde mamma och sa att det var en en jättestor brand vid Hornstull som bussen kör förbi. Vi tog tunnelbana hem istället. När vi kom hem fick jag riktig mat.

Innan vi träffade Pelle var vi på Claes Ohlson och köpte hink och spade. Jag tycker det är kul att leka i sandlådan även om jag inte riktigt fattar hur det där med hink och spade funkar. Nu när jag inte äter så mycket sand längre låter mamma och pappa mig leka mer i sandlådan.

Inga kommentarer: