söndag 17 juni 2007

Värmlandshelg






Nu har jag kommit hem från Värmland där jag hälsade på mormor och morfar. Det har varit mycket kul och mycket mat. I fredags visade jag att jag kan äta spagetti som Lady o Lufsen. Man tar ett strå i taget och suger in det. Om jag spexar och showar när jag äter brukar jag få mer mat än vad som var planerat. På lördagen var det soligt och varmt, och det var tur eftersom vi skulle bada i poolen som finns där. Först skulle den göras ren, och jag blev lite otålig av att vänta på att alla städmaskiner skulle köras. Sen fick jag äntligen bada! Jag gillade det skarpt, och blev lite ledsen när jag var tvungen att gå upp. Pappa gnällde på att den uppvärmda poolen var för kall, typiskt honom. Efter badet firade vi gammelfarmor som fyllde 90. Morfar grillade på sin stora grill och jag åt oavbrutet i två timmar. Salta kex, barnmatsburk, bönsallad, stark ost, bröd, hallon och glass. Grannarna tittade in med en liten bäbis, och jag blev så glad och sprallade loss. Steppade lite på bordet och tjöt, så bäbisen blev lite rädd för mig. Hunden Ben var med på kalaset. Jag petede honom på nosen och kände på hans svans. I morse regnade det, så det blev inget morgonbad utomhus. Jag fick bada i bubbelkaret inne istället, men då var jag lite trött och kinkig. Tågresan hem gick bra. Jag somnade i pappas knä.

Inga kommentarer: