lördag 30 juni 2007

Vilken fest!





Igår var jag på mitt första bröllop. Mamma, pappa och jag åkte buss 59 till festen, brudparet kom i limousin. Jag hade tagit med mig massa barnmat helt i onödan. På sånt här fint kalas fick även småttingarna festmat. Dom stora åt löjrom och hjortfilé. Jag fick köttbullar, mos och rårörda lingon till huvudrätt. Sen fick jag glass med chokladsås. Jag hade pappa till bordet och på min plats fanns en bok med roliga djur. Jag har precis lärt mig att läsa utan att äta för mycket på boken, så det passade bra. Mellan rätterna kröp jag runt och hälsade på dom andra gästerna. Valter var väldigt stilig i sin sjömanskostym. Det var en jätterolig fest, jag hade fullt upp med mat och kompisar och var på gott humör hela tiden.
Idag ska vi med södergänget till Enskede värdshus och äta middag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sigrid,
nu är det så att din farmor har besök av ett par 60+ som behövde lite mat. Den var som vanligt väldigt god och vi väntar oss mer för nu kommer efterrätten. Vi har sett på bilder av dig. Vi hoppas att vi träffas på lördag i Lomma.
Rolf och Stina
farmor hälsar