lördag 16 augusti 2008

Gästbloggat av farmor




Fredagen var en mysig dag för då var jag ledig från dagis för att farmor och jag skulle ha en heldag tillsammans. Jag tyckte det var bra för jag fick bestämma vad vi skulle göra. Vi började med att gå till lekplatsen vid Tanto där jag gungade och bakade kakor i två timmar. Sedan promenerade vi vid vattnet och pratade med ankorna. Jag behövde nästan inte åka vagn utan fick själv bestämma takten. Jag slumrade till en liten stund förståss och när jag vaknade var vi på Mac Donalds där farmor hade beställt in burgare till oss. När vi glassat på ett annat ställe fortsatte vi till lekplatsen igen och sedan fikade vi. När vi satt på fikastället kom det två ankor som också var sugna på fika så då fick dom smaka på våra kakor. Det var kul! När vi kom hem lekte vi en stund på gården och det roligaste var nästan när farmor sa att jag var så smutsig så hon tyckte vi skulle ta av skor och byxor redan i trappuppgången så jag fick gå i bara blöjan. På kvällen var jag jättetrött men det var bra att själv få bestämma en hel dag vad man skulle göra utan att ha föräldrar som tjatade.

Inga kommentarer: