måndag 12 november 2007

Sömnvanor

Efter besöket i Skåne har jag lagt om mina sömnvanor lite. Jag vill bara sova en gång om dagen istället för två. Pappa tyckte det var jobbigt i förmiddags när jag var trött men inte ville sova. Han packade ner mig i vagnen och så gick vi en sväng. Jag somnade efter fem minuter. När jag vaknade låg jag i min säng och då var mamma plötsligt hemma. Hon har varit sjuk och trodde att hon skulle kunna jobba idag men hon var för svag och fick gå hem igen. Mamma skyller på en kebab som vi åt igår men pappa tror att kebaben är oskyldig.
Vi lånade hennes tunnelbanekort och åkte in till stan. Pappa skulle köpa handskar eftersom han glömde sina i Skåne. Vi var inne i en stor leksaksaffär och tittade på julklappar. Det fanns ganska många roliga saker. Sedan fikade vi lite. Jag fick en mazzarin. Några handskar blev det inte.

Inga kommentarer: