onsdag 7 november 2007

Tidig morgon

I morse åkte vi till Skåne. Planet gick tidigt så vi var tvugna att gå upp jättetidigt. Klockan 03.30 gick vi upp. Först åkte vi buss till stationen för tunnelbanan hade inte börjat gå. Sen åkte vi tåg till Arlanda. Vi var i ganska god tid så vi hann fika lite på Arlanda. Jag fick juice och nån slags fruktblandning. Flygresan gick bra. Jag märkte knappt nånting. Jag fick ett litet mjukdjur av en flygvärdinna och sedan åt jag upp pappas frukost. På Sturup mötte farmor oss och sedan körde vi till Lund. Det är inte lika kallt här som i Stockholm men det blåser mycket. Efter en liten fika gick vi hem till Erik, Mareike och Frida. Frida var jätteliten så man fick vara försiktig när man tittade på henne. Hon fick en fin body med kaniner på av oss. Eftersom vi var uppe så tidigt började jag bli lite trött. Jag ville inte riktigt sova i resesängen men när jag fick ligga bredvid pappa somnade jag på fem sekunder. När jg vaknade visste jag inte riktigt var jag var och blev lite orolig. Då gick vi ut till ett stort köpcentrum som heter Nova och det blev jag glad igen. I kväll kommer Frida och Viktor och deras föräldrar hit för att äta lite.

Inga kommentarer: